10 маркетинг стратегии за успешен бизнес

Изграждането на правилна маркетинг стратегия и план е ключов фактор за успешното развитие на всеки бизнес.  Липсата на план или неправилно провежданата маркетинг кампания ще ви донесе не само загуба на пари, но и трайни бизнес щети. За собствениците на малък или прохождаш бизнес е изключително трудно да се справят сами с менажирането на бизнес и маркетинг кампания едновременно.

С нашите маркетинг съвета ще Ви помогнем да увеличите продажбите си, да развиете успешна маркетинг стратегия и трайни взаимоотношения с Вашите клиенти, без да загубите направените инвестиции. 


1. Бъдете лидери

Подчертайте ползите от Вашите продукти, покажете на Вашите бъдещи клиенти, с какво Вие се различавате или сте по-добри от Вашата конкуренция.  

Може да го направите по следните начини: 

  • Цена - предлагането на по-добра цена или регулярни промоции, са ключов фактор за придобиването и запазването на клиенти
  • Качество - с какво, вашите продукти са по-добри?
  • Комбинация от цена и качество - нека Вашите клиенти бъдат запознати, че само при Вас ще могат да очакват адекватна цена и качество.
  • Удобство - инвестирайте във функционални онлайн решения за бизнеса Ви. Бъдете близко до Вашите клиенти.
  • Спестяване на време - в днешния забързан свят, времето на Вашите клиенти е изключително ценно. Постарайте се всичко да се случва бързо, без излишни забавяния. Клиентите Ви ще го оценят.
  • Лесен достъп -  осигурете лесен достъп на Вашите клиенти до продуктите, които предлагате.
  • По-бързи отговори -  бързата и отзивчива обратна връзка е изключително важна за изграждането на добро впечатление в клиента.
  • Незабавен достъп до информация - Вашите клиенти трябва успешно да успяват да се ориентират Във Вашия уеб сайт.
  • Надеждност - клиентите Ви трябва да знаят, че доверявайки се на Вас ще бъдат добре обслужени, ще получат конкурентна цена и няма да бъдат подведени.

Ползите  продават.Най-убедителни предимства са тези, които предоставят емоционална или финансова възвращаемост. Това не е цената, това е общата стойност. Емоционалната връзка е изключително важна, клиента трябва  да се почувства специален,да разбере, че е на правилното място и е направил най-добрия избор за него.  Финансовата възвращаемост  е свързана с предлагането на конкуренти цени и спестяването на пари от страна на клиента. 


2. Конкурентно предимство

Ползите от това, което предлагате Вие и това, което Вашите конкуренти не е Вашата уникалност и е ключов фактор за развитието на Вашата последваща маркетинг кампания.  

Ето и няколко ползи от конкурентното предимство:

  • продава Вашия продукт или услуга
  • кара клиентите да се връщат отново
  • изгражда бъдещи переспективи пред нови клиенти
  • унищожава конкуренцията

По този начин Вашето конкурентно предимство се превръща в основа на Вашето:

  • лично съобщение и начин на позициониране и комуникация на пазара
  • поставя Вашите акценти
  • подпомага привличането на нови клиенти и комуникацията с тях
  • помага за Вашата реклама, PR
  • за Вашия цялостен маркетингов план

Трябва да бъдете в състояние ефективно да налагате Вашето конкурентно предимство пред целевия си пазар, както устно, така и писмено.


3. Слушайте Вашите клиенти

Вслушвайте се в нуждите, ревютата и цялостната обратна връзка от Вашите клиенти. Те са изключително важни за успешното развитие на Вашия бизнес. 

4. Рекламирайте Вашият продукт, преди той да е готов

Някои компании изчакват докато техният продукт е изцяло готов, преди  да го пуснат на пазара и стартират своята маркетинг кампания. Това може да се окаже скъпа грешка, породена от прекалено големи очаквания.  Голяма част от компаниите очакват, че веднага след като са готови с техния продукт, след пускането му на пазара той ще се продаде бързо. Но, ако никой не знае за него още преди неговото пускане, търсенето ще започне от нулата. Тогава ще се наложи да бъде развита маркетингова компания за популяризиране на марката пред потенциални клиенти.

Ето защо е важно да стартирате с малка маркетингова кампания още преди пускането на конкретен продукт/услуга, по този начин постепенно  ще успеете да  запознаете Вашите клиентите с Вашия продукт и да ги подготви за неговото появяване. Изложете неговите ползи. По този начин, когато продуктът е готов, клиентите Ви също ще бъдат готови за него!

5. Мислете извън стандартните рамки

 Всяка една стартираща компания може да се възползва ефективно от различните канали за реклама. Важно е да насочите правилно своята рекламна кампания, да изградите своя печеливш маркетингов план  още в самото начало на Вашия бизнес. От изграждането на безупречна корпоративна идентичност, през красив и функционален уеб сайт до ангажиране на потребителите, чрез различни рекламни канали, всеки един елемент от Вашия план е пряко свързан помежду си и е ключов фактор за налагането и развитието на Вашия успешен бизнес. 


6. Измерване на резултати

Маркетинг, от който не може да измерите статистическите данни за постигнатите резултати е фиктивен маркетинг. Разбира се, че може да инвестирате пари за реклама и да виждате покачване на продажбите, но как може да сте сигурни, че инвестицията, която давате за реклама е пряко свързана с продажбите Ви? Може да се дължи на нещо друго, като сезонно търсене, което след месец ще отмине. 

 Ако инвестирате време и пари за маркетингова кампания, се уверете, че ще може да измерите крайните резултати след нейното приключване. Настройте опциите за проследяване на реализациите, които произтичат от всяка маркетингова кампания. Разделете отделните маркетинг кампании, така че да можете да проследявате поотделно резултатите от всяка и съответно да спрете тези, които са нефункционални за Вас.


7. Реклама

Важно е да тествате различни и няколко маркетингови канали и идеи, така че да се спрете на тези, които работят най-добре за Вас.  Често това е комбинация от всичко изброено. Когато Вашият клиент чуе Ваша реклама по радиото, намира ви в резултатите от търсене в Гугъл и след това, отрива различна информация за Вас онлайн, започва да приема Вашата компания като стабилна, надеждна и известна. Макар да не се възползват от това, което предлагате веднага, Вашето, а не името на конкуренцията Ви  ще е първото, за което ще се сетят при необходимост. 


8. Винаги е време за PR.

Когато провеждате традиционна реклама, Вашите маркетингови материали продават Вашия продукт. Когато правите PR  или правите медийни публикации, така че клиентите да говорят за Вас, Вашият бранд утвърждава името си на пазара.  

9. Мнения от клиенти

Независимо дали Вашите клиенти ще споделят своя положителен или отрицателен отзив за Вас, трябва да им дадете възможност да го направят. Ако, не поставите възможност за добавяне на отзив във Вашия уеб сайт и/или социален портал, криете всяко мнение, за Вашите клиенти това ще е знак, че тяхното мнение не е важно за Вас. Не забравяйте, че дори, ако клиентът е ядосан, това е една чудесна възможност за Вас публично да покажете, че зачитате всяко тяхно мнение и всеки един клиент е ценен за Вас. Това е най-добрият PR, който може да направите на бизнеса си.


10. “Благодарим Ви, че пазарувахте от нас, очакваме Ви отново!” 

Благодарете на своите клиенти, че са се обърнали към Вас. Препоръките от уста на уста са най-добрия начин за печелене и задържане на клиенти. Отнасяйте с внимание, ангажираност и грижа за всеки Ваш клиент. Накарайте го да се почувства повече от специален. Независимо какъв е Вашият бизнес, можете регулярно да напомняте на клиентите си за Вас. Честитете рожденият им ден, запознайте ги с новостите около Вашия бизнес или просто им пратете благодарствен имейл. Вашите клиенти ще го оценят, а Вие ще видите ползите в нарастването на продажбите и лоялността им. 

© 2021 FORWARD MEDIA. All Rights Reserved